Retourneren

Ruilen & Retourneren

Wij verkopen onze producten met de achterliggende gedachte om extra kwaliteit en beleving toe te voegen aan het waterpijp roken! Dit voeren wij door tot in onze klantenservice. Zo hanteren wij een niet goed, geld terug policy waarbij de bestelling zonder opgaaf van reden binnen 31 dagen retour gestuurd kan worden. Met deze extra lange retourperiode heb je alle tijd om na te denken over je keuze. Let wel, het product dient dan niet in gebruik te zijn genomen. Het gaat hier namelijk om hygiene producten.

Iets retour sturen is al vervelend, daarom willen we het je extra gemakkelijk maken door middel van 3 simpele stappen:

Stap 1. Meld je retour bij ons aan per mail.

  • Vergeet niet je ordernummer erbij te vermelden.
  • Is er iets kapot / beschadigd? Stuur dan altijd een duidelijke foto mee!
  • Vermeld in het email onderwerp: ''Retour''
  • Meld je retour aan door te mailen naar: klantenservice@premium-hookahs.nl of gebruik ons contactformulier.

Stap 2. Meld je retour aan in het retourportaal en download het verzendlabel! 

  • Je ontvangt van ons per mail een link naar het retourportaal. Hier kan je een verzendlabel downloaden. 
  • Dit geld voor alle klanten uit Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk. Woon je in een ander land? We kunnen dan geen verzendlabel aanmaken. Retourneer het pakket naar ons adres via jouw lokale postkantoor.
  • Tijdens het aanmelden geven we je een lijst met de dichtsbijzijnde afleverpunten waar je je pakketje kunt afleveren. 
  • Je betaald geen retourkosten, maar we zullen de retourkosten wel van het te verekenen bedrag inhouden. De retourkosten zijn:

    Nederland - €5,-
    Belgie - €7,50
    Duitsland - €10,-
    Frankrijk - €10,-
    Oostenrijk - €10,-
    Overige landen - Afhankelijk van lokaal postkantoor 

Stap 3. Print het RMA formulier uit, vul het in en voeg deze mee in de doos.  

  • Verpak alles zorgvuldig zodat breekbare onderdelen beschermd zijn tijdens vervoer!
  • We hebben het RMA formulier voor het gemak ook meegestuurd met je bestelling, deze kun je ook gebruiken!
  • Print het verzendetiket uit wat je hebt gedownload in stap 2 en plak deze op de doos. 
  • Je nu niet meer te wachten in de rij bij het postkantoor! Uitprinten, oplakken en inleveren is voldoende. 

Retourvoorwaarden

  • Er worden geen retourproducten aangenomen die gebruikt zijn.
  • Nieuwe en ongebruikte producten kunnen geruild of terugbetaald worden zonder enige reden binnen 31 dagen na aankoop. Daar doen we niet moeilijk over! Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour crediteren!
  • Producten die beschadigd zijn tijdens vervoer dienen binnen 3 dagen na ontvangst te worden gemeld per email of contactformulier.
  • Alle producten, die je langer dan 31 dagen na ontvangst van het product aangeeft, worden niet in behandeling genomen.
  • Verstuur de product(en) binnen 14 dagen na aanmelding van je retour.
  • Producten die beschadigd zijn door de gebruiker kunnen niet geretourneerd worden. Wij controleren hierop bij ontvangst.
  • Voor producten die een klein gebrek of imperfectie vertonen en waarvan je het niet nodig vindt deze te retourneren, kan indien gewenst, een tegoedbon gegeven worden.
  • Gebroken / beschadigde producten niet terugsturen zonder onze toestemming. Stuur eerst een foto ter beoordeling aan ons toe. 
  • Binnen 14 dagen na aanmelding van het retour, storten wij het bedrag aan je terug. Uiteraard moeten we wel eerst het retour hebben ontvangen. In het retourportaal kun je de status zien van je retour. 
  • Let op: Een retour dienst eerst bij ons aangemeld te worden per e-mail zodat we je een retourlink kunnen toemailen. (Zie bovengenoemde stappen)
    Vermeld hierbij indien mogelijk een reden van retourneren. Dit helpt ons, onze producten en service te verbeteren!
     

Download hier het retourformulier (RMA formulier)

Wat moet ik doen als de producten beschadigd zijn aangekomen? 
We maken een onderscheid tussen imperfecties / beschadigingen / oneffenheden en echte gebreken / defecten. Lees hieronder meer:

Hand gemaakte producten
Omdat wij handgemaakte producten verkopen komt het wel eens voor dat een product imperfecties en oneffenheden bevat. 
Je kunt gerust van ons aannemen dat deze imperfectie verder geen enkele invloed zal hebben op de kwaliteit van het roken. Premium-Hookahs staat erom bekend hand gemaakte waterpijp producten uit met name Egypte, Turkije en andere Oosterse landen te verkopen.Door het handwerk is een perfecte, gladde afwerking niet aanwezig. Met andere woorden, het is heel normaal om lasnaden, een lichte slijtage en krassen op de stang te vinden of andere markeringen die kunnen ontstaan door het buigen van metaal.  

Wij verkopen onze hand gemaakte producten met liefde maar hopen op begrip en acceptatie van onze klanten. Juist de oneffenheden onderscheiden, de door ambachtslieden gemaakte producten, van de massa producten die van de fabrieksband gerold komen (met name gemaakt in China). 

Mocht je toch niet tevreden zijn met je aankoop kun je het product altijd kosteloos naar ons terug sturen. Echter, sturen we geen vervangend exemplaar toe en adviseren we je te kiezen voor machinaal gemaakte producten (MYA Saray, AMY, Oduman, Aladin, Starbuzz en overige producten met China of Duitsland als land van oorsprong). Op onze website kun je hiervoor selecteren op merk en bij ''extra informatie'' het land van oorsprong bekijken. Bij het opsturen van een vervangend exemplaar is de kans groot dat hier eveneens een oneffenheid / lichte beschadiging te vinden zal zijn, met wederom teleurstelling als gevolg. Om die reden kunnen we je product indien gewenst, alleen omruilen tegen een machinaal gefabriceerd product.

Defecte / gebroken producten
Als een product gebroken is aangekomen, maak dan een foto en mail dit aan ons toe zodat wij dit verder kunnen verwerken. Gebroken items niet terugsturen zonder onze instemming! 

Een waterpijp is puur een instrument om de rook mee te vervoeren. Mocht je niet genoeg rook of smaak ontvangen dan ligt dit vrijwel nooit aan de waterpijp zelf. Lees alle relevante blogs door voor tips bij het klaarmaken van je waterpijp.

Hoe moet ik mijn bestelling retour sturen vanuit het buitenland? 
Alle retouren vanuit Belgie, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk verlopen volgens het stappenplan. Alle retouren buiten dit gebied verloopt als volgt:

Je zult het pakket zelf moeten frankeren en terug moeten sturen naar ons adres:

Premium-Hookahs
Koopmansstraat 5C
2288BC Rijswijk 

Bewaar het verzendetiket met de tracking code goed! Dit is je retourbewijs. 

Waar moet ik me pakketje inleveren?
Tijdens het aanmelden van je retour in het retourportaal geven we je een overzicht van de dichtst bij zijnde afleverpunten. Kies het afleverpunt en lever hier je pakketje in! 

Wat kost retourneren / ruilen?
De retourkosten voor standaardverzendingen binnen Nederland bedragen €5,-. De retourkosten voor Belgie zijn €7,50, retouren uit Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk kosten €10,-.
Retourkosten uit overige gebieden varieren per land en verschillen per lokaal post bedrijf.  

Welk bedrag krijg ik terugbetaald?
Bij het terugsturen van de gehele bestelling: Het gehele aankoopbedrag incl. verzendkosten.
Bij het terugsturen van een gedeelte van de bestelling: Het aankoopbedrag van de retourproducten excl. verzendkosten.
De retourkosten hierboven genoemd zullen verekend worden met het terug te betalen bedrag.  

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?
De uitbetaling door onze payment provider vindt plaatst via dezelfde betaalmethode en vindt plaats binnen 14 dagen na aanmelding van je retour!